Blog

Rodejats de "ings" per tot arreu

Segurament no és només a la nostra professió, però cada vegada hi ha més anglicismes per a conceptes que també tenen nom en la nostra llengua però que ja no es fan servir.

A vegades tenim la sensació que estem parlant en anglès en comptes de català. Passem a utilitzar paraules en anglès per alguns conceptes com si no existissin en la nostra llengua, el problema ve quan les poses en un text i li passes el traductor (es torna boig) o quan parles amb clients molt allunyats d'aquests anglicismes.

També es veu cada vegada més en els càrrecs laborals. Ja no som directors de projectes o comercials o dissenyadors, ara som comunity managers, project managers, personal assistants, managing directors, communication specialists, ceos, founders ...

Hem recopilat unes quantes paraules en anglès que s'utilitzen en el món del disseny, us les expliquem i en posem el nom en català!

  • Briefing (Brífing aquest ja l'hem incorporat!): Un briefing és un document on s'aporta tota la informació per a un nou projecte. Quan algú ens encarrega un projecte nou és important tenir tota la informació necessària per poder treballar i obtenir resultats d'èxit. Un briefing ha d'explicar els objectius del projecte, el públic al qual va dirigit, ha d'explicar el producte, l'empresa o l'objecte sobre el qual es vol comunicar, característiques tècniques sobre el producte, la impressió,...
  • Branding (Construcció de marca) Disciplina especialitzada en la creació, el desenvolupament i la gestió estratègica de marques a fi d'aconseguir que tinguin una presència rellevant, diferenciada i duradora en el mercat.
  • Packaging (Disseny d'embalatges) El packaging és l'àrea del disseny que s'encarrega del disseny d'embalatges tot i que sovint s'utilitza per denominar l'embalatge en si. 
  • Marketing (màrqueting aquest ja l'hem incorporat!Conjunt de tècniques programades, coherents i dinàmiques, orientades a perfeccionar el procés de comercialització millorant l'eficiència en la producció, la distribució i la venda de productes o de serveis.
  • Brainstorming (pluja d'idees) És una tècnica creativa que s'utilitza en grup, amb l'objectiu de la generació de noves idees sobre un tema o problema concret en un ambient relaxat.
  • Storytelling (art d'explicar una història) És una tècnica que consisteix a connectar amb els teus usuaris amb el missatge que estàs transmetent, ja sigui a viva veu, per escrit, o a través d'una història amb el seu personatge i la seva trama. Es tracta d'aconseguir apel·lar al costat emocional de les persones, generant així la relació de confiança i fidelitat que totes les marques busquen.
  • Meeting (reunió) Meeting fa referència a una reunió, una entrevista o una cita. Aplicacions com google Meet serveixen per fer videotrucades per a dues persones o en grup.