Blog

El Sampling: una de les eines més efectives en el màrqueting de marques

El Sampling és l'eina més efectiva dins el màrqueting de marques. Quan s'ofereix una mostra gratuïta i els consumidors tenen l'oportunitat d'experimentar directament els beneficis del producte o servei.

Una de les estratègies més efectives de les marques es basa a atraure els consumidors a través d'oferir un producte o servei de forma gratuïta, i per tant captar possibles clients a través de la idea de donar alguna cosa sense cap cost.

Al permetre que els consumidors provin abans de comprar, les empreses donen l'oportunitat que avaluïn el producte o servei envers les seves necessitats o preferències, sense haver de pagar per consumir-lo. Sovint s'utilitza aquesta estratègia per donar a conèixer un nou producte o servei, d'aquesta manera és molt més fàcil d'arribar al públic objectiu que desconeix sobre aquest.

A la gran majoria de negocis, esdeveniments, punts de venda, botigues físiques, supermercats o farmàcies, s'utilitza el sampling per permetre que els consumidors experimentin i els influenciï de forma significativa el procés de compra. Segons diversos estudis, aproximadament un 60% dels consumidors, estaran més predisposats a comprar un producte després d'haver-lo provat de forma gratuïta.

L'avantatge principal és l'augment del coneixement de marca i la generació d'interès del públic objectiu.

Els desavantatges del sampling és el cost de les mostres gratuïtes, i la dificultat d'implementació i la mesura dels resultats.