Naming o l'art d'escollir un bon nom per la nostra marca
01/02/2021Crear un bon nom per la nostra empresa o pel nostre producte podrà decidir-ne l'èxit.
Molts clients no s'adonen de la dificultat de crear un nom adequat per a la seva marca i de la seva importància. Molt sovint trien ells mateixos el nom seguint criteris més sentimentals que analítics o bé fent servir la tècnica d'utilitzar les inicials dels seus noms o alguna tècnica semblant. Tot això moltes vegades acaba amb noms sense cap sentit i molt complicats. Hem de tenir en compte que la nostra marca haurà de ser fàcil de llegir i fàcil de pronunciar, i el més important: fàcil de recordar.
Tot i que per crear el nom d'una marca hi ha una part del procés estrictament creatiu, aquesta és la part més petita. La major part del procés està basada en l'anàlisi.
PROCÉS DE CREACIÓ DEL NOM
El primer pas per crear el nom de la nostra marca serà analitzar el que volem que la marca representi: Els seus valors, la seva història, estratègia, el públic a qui va orientada... A partir d'aquí és important crear una llista de paraules clau relacionada amb tota aquesta informació.
També podem analitzar quin tipus de naming volem per a la nostra marca, un nom descriptiu, abstracte, un acrònim, que representi una sensació ... Tot i que nosaltres recomanem que, si el client no ens marca una norma per aquest sentit, no decidim d'entrada el tipus de nom que buscarem.
Després busquem informació relacionada amb la llista de paraules clau que hem elaborat buscant altres paraules o conceptes que ens resultin interessants pensant, ara sí, en el nom final. Podem buscar sinònims, traduccions a altres idiomes, podem jugar amb la barreja de dues paraules... Un cop tinguem una llista amb uns quants resultats que ens resultin atractius, haurem d'analitzar si aquests noms tenen una bona sonoritat, podem pensar en si seran fàcils de representar gràficament i si realment s'adiuen al producte o empresa que volen acompanyar.
Quan ja tinguem la nostra llista de finalistes decidida haurem de comprovar que els noms no existeixin ja, no estiguin registrats i la disponibilitat de dominis web per a la nostra marca.
Ara sí que podem presentar de 3 a 5 finalistes al nostre client perquè triï quina és la que més l'enamora.
A la foto podeu veure un dels naming fet a l'estudi. Es tracta de la sidra Mooma, feta exclusivament amb pomes de Torroella de Montgrí. El nom està construït a partir de les paraules Montgrí + poma.