Blog

Llarga vida als packagings (part 2)

El packaging, a part de satisfer les necessitats de qui el compra, és la identificació de la marca envers el client, crea conceptes, mostra valors, transmet sensacions... és a dir, comunica.

 

Vehicle de valors de marca

Els materials que utilitzen algunes empreses en la creació de productes i en els seus embalatges per contribuir en un medi més sostenible són des de cartó, materials biodegradables, sobres compostables o fins i tot sorra.

El packaging, a part de satisfer les necessitats de qui el compra, és la identificació de la marca envers el client, crea conceptes, mostra valors, transmet sensacions... és a dir, comunica.

A part, els públics influents i les marques han assumit un rol pedagògic que els presenta com impulsors de la transformació social, per això l’educació en l’àmbit i la participació en actes que involucren la millora del medi ambient és de vital importància en el moment que ens trobem.

 

Què ens presenta el futur?

Segons l’estudi mencionat anteriorment de Marcas con valores, el 58% dels enquestats estan disposats a pagar més o escollir una marca amb un comportament ètic. Però com bé s’ha dit, no es tracta de paraules sinó de posar-ho en pràctica.

Oferir un embalatge sostenible no es tracta només del disseny d’aquest sinó de tot el procés que rodeja la fabricació d’un. Parlem des del disseny, els materials, la seva construcció en el seu conjunt, la seva prova a la pràctica i la distribució fins al consumidor final. En tot aquest procés és de vital importància que es transmetin els valors de marca al client.

Alguns dels projectes que hem dut a terme des de GDG són alguns packs per a la marca Liderou, on a través del packaging es transmet el tret diferencial de cada varietat de productes (clàssica, ecològica, de pagès, gourmet, de guatlla i elaborats), i els valors de qualitat i tradició, passió per l’avicultura, compromís amb la societat entre molts més. També hem fet una línia de packaging per a DCU creada amb materials reciclables, reduint així el consum de plàstic i també una campanya per a JB Stockinettes, una empresa dedicada a l'embalatge que aposta pels productes sostenibles i que ha llençat al mercat una línia de bosses hidrosolubles i una altra de safates per a alimentació que redueixen un 75% de plàstic respecte els envasos habituals.