Blog

10 tendències en disseny gràfic al 2022

El disseny gràfic pretén captar l’atenció de les persones i és l’eina perfecta per diferenciar la teva marca de la competència, a nivell visual. És el primer pas per millorar el teu posicionament en el mercat i així augmentar les ventes.

Avui et rebel·lem el que són les tendències en disseny gràfic aquest 2022, posar-les en pràctica t’assegura posicionar-te abans que els teus competidors. Les pots aplicar en totes les teves comunicacions, ja siguin catàlegs, cartells, tríptics, packaging, logotip, anuncis, etc.

1- Anys 90

L’estil dels anys 90 ha ressorgit, es tracta d’una estètica ‘grunge’ amb unes influencies punk i d’art urbà, barrejant lo informal i una aparença desenfadada. Colors brillants i iridescents, textures aspres i granulades, ... El ‘grunge’ torna per competir contra els gràfics nets.

 

2- 3D

 Els avanços en tecnologia han fet possible els dissenys en 3D, els quals són molt populars a dia d’avui sobretot entre els més joves. Aquests permeten augmentar el nivell de detall, volum, moviment, profunditat i dimensió convertint-los en dissenys totalment realistes sobrepassant els límits entre lo físic i lo digital.

 

3- Disseny minimalista 

Menys segueix sent més i el minimalisme es manté com una tendència de disseny. Aconsegueix eliminar els elements pesats i donar més presència al contingut. Allunyant-se totalment de l’idea d’un estil superflu i acostant-se a lo simple, pla i directa.

 

4- Logotips simplificats

Amb una filosofia minimalista, ja són moltes les marques conegudes que han optat per redissenyar el seu logotip amb un estil molt més simple, reduint l’excés de detalls i els elements complexes.  A més de limitar els tons de colors a un o dos, per tal de fer-los més reconeguts tant impresos com en pantalla.

Pringles, Burger King i Volvo, entre d’altres, ja s’han unit en aquesta nova tendència.  

 

5- Disseny maximalista

 Totalment contrari al disseny minimalista esmentat anteriorment, en aquest cas es busca abraçar l’excés i l’abundància d’objectes, colors i patrons. L’idea es satura els sentits amb combinacions de colors, textures, imatges, etc. Sense seguir cap esquema ni simetria. És una aposta bastant arriscada però si està ben fet, pot ser realment interesant.

 

6- Escenes surrealistes

Es tracta de dissenys escapistes i onírics, allunyats de lo lògic i propers a lo fantàstic i als somnis, amb personatges sorprenents i escenaris inesperats.

 

7- Tipografia tridimensional

Com hem comentat anteriorment, el 3D ha arribat també a la tipografia amb efectes realistes, creant paraules expressives i en alguns casos també fent difícil la llegibilitat. És una tendència arriscada que s’ha d’aplicar únicament per les audiències interessades en la experimentació artística.

 

8- Patrons paramètrics

Aquesta tendència que ha arribat al 2022 trenca amb la rigidesa arquitectònica, donant la benvinguda al desordre, la fluïdesa, el moviment i els efectes 3D. Desfent-se de colors sòlids i afegint interès visual. És un recurs especialment útil per representar temes complexes.

 

9- Bombolla extrema

És un disseny que transmet positivisme i diversió i més quan s’acompanya de colors brillants. Però més enllà de la seva aplicació en productes infantils, ja són moltes les marques que s’han unit aquesta tendència desenfadada i atrevida, amb formes exagerades i colors psicodèlics. És pot apreciar molt en tipografies i també gràfics. 

Nike és una de les marques que aquest 2022 s’ha unit a aquesta tendència.

 

10- Emojis omnipresents

A dia d’avui els emojis són una bona eina per la comunicació visual i són una bona aposta pel disseny gràfic si es vol generar reaccions i transmetre estats d’ànim.

 

 

Aquestes tendències son heterogènies i a vegades un pèl contradictòries entre elles, la clau està en saber identificar quin és l’estil i la tendència més idònia pel teu projecte.