El metavers i el màrqueting
20/07/2023El metavers és un concepte que s'ha fet famós les darreres setmanes i marques i empreses han fet accions dintre d'ell. Però, què és i quines accions de màrqueting es poden fer?
El metavers és un concepte que s'ha fet famós les darreres setmanes i marques i empreses han fet accions dintre d'ell. Però, què és i quines accions de màrqueting es poden fer?
Què és el metavers?
El metavers és el conjunt de mons virtuals, realitat augmentada i Internet, on les persones es poden crear un avatar, socialitzar, comprar i vendre objectes i explorar en un món 3D. Normalment, aquests mons són plataformes de videojocs i, per tant, per accedir-hi només cal tenir accés a internet i a un dispositiu que tingui accés a les plataformes, com smartphones, ordinadors, ulleres de realitat virtual o consoles de videojocs. D'aquesta manera, l'usuari gaudeix de les noves formes de connectar i viure experiències úniques.
Característiques
Perquè una plataforma sigui metaversa, ha de complir unes característiques:
- Interoperabilitat: són a temps real i estan interconnectades entre elles.
- Economia: tenen una economia pròpia que permet als usuaris comprar i vendre objectes dintre d'ella.
- Accessibilitat: la plataforma metaversa ha de ser accessible per a tothom, fàcil d'usar i entenedora.
- Socialització: permet socialitzar a temps real amb altres usuaris.
- És un espai obert a la creativitat, el que vol dir que qualsevol marca, empresa o usuari pot crear el seu contingut i publicitar-se a les plataformes.
- Creació d'un avatar: en el món metavers, cada usuari pot crear-se el seu propi avatar personalitzant-lo com desitgi.
Màrqueting en el metavers
Moltes empreses, marques i artistes han fet accions en el metavers, com per exemple Gucci, Nike, Coca Cola o els artistes Justin Bieber i Ariana Grande.
Aquests en són alguns exemples:
Gucci va crear Gucci Garden, una botiga en línia al videojoc Roblox on els usuaris poden comprar la roba de la marca pel seu avatar a un preu econòmic. D'aquesta manera, els jugadors adquireixen objectes de la marca i Gucci obté molts de beneficis.
La cantant Ariana Grande va fer un concert en directe a través del videojoc Fortnite on els jugadors podien jugar i tenir una experiència única a l'hora que escoltaven a l'artista.
Quina importància té per una empresa estar al metavers?
És una manera de fer-se conèixer i arribar al públic jove, que pot tenir a la marca present i, per tant, convertir-se en un futur comprador. A més, les plataformes permeten generar un tracte proper amb els jugadors, ja que interactuen directament amb la marca mentre gaudeixen i tenen una experiència d'ús o de compra diferent.
Les plataformes també permeten fer volar la imaginació i elaborar qualsevol mena d'escenari i contingut, així que els límits són inimaginables!