Blog

Branded content o story telling

Aquests dos conceptes relativament nous són un dels pilars de la manera en què les marques es comuniquen a les xarxes socials

Quan plantegem una proposta de comunicació a les xarxes socials per als nostres clients, una de les coses que hem de decidir és el tipus de comunicació que volem fer. Volem vendre producte o volem vendre marca?

Si ho preguntem als nostres clients, probablement el 100% ens diran que producte, per descomptat! Però hem de tenir en compte que estem en un mercat saturat de publicitat i que aquest tipus de comunicació no interessa als nostres possibles clients. Quan algú consulta les seves xarxes socials vol trobar contingut que li interessi, tot i que és conscient que ha de pagar el peatge de la publicitat per fer-ho, però això no vol dir que li agradi.

Per això cada vegada més les marques busquen continguts que interessin als seus clients. Informació que sigui interessant o que connecti emocionalment amb el seu públic potencial

Aquest tipus de comunicació o de continguts s'anomenen branded content o story telling. Es tracta d'explicar històries, de parlar de l'empresa, de la gent que hi ha al darrere, dels seus valors, de les emocions que produeixen els seus productes, però no dels productes directament. 

Per descomptat podem ensenyar producte, és clar que sí, però sense vendre'l directament, fugint de l'anunci clàssic. Això implica molta més feina, així i tot, també implica millors resultats i un públic més fidel a llarg termini.

 

En tot cas no tot està escrit i cada client és un cas aïllat que s'ha d'estudiar abans de començar a treballar.