Blog

Branded Content: Connecta amb el teu públic

Aquesta tècnica publicitària és capaç d'aconseguir que la teva marca estableixi relacions estables i duradores amb el seu públic objectiu.

Vols connectar amb el teu públic a un nivell més profund? Doncs has de fer ús del branded content. Aquesta tècnica publicitària aconsegueix que una marca estableixi relacions estables i duradores amb el seu públic objectiu. Aquest tipus de relació propera s’anomena engagement, i s’aconsegueix a través de la creació de continguts vinculats a la marca i que són d’interès per al seu públic.

 

Es connecta amb l’audiència a través de les emocions i l’empatia, transmetent els valors de la marca a través d’un contingut que suposa un valor afegit  per l’usuari. Els clients estaran més disposats a invertir temps en la marca, se sentiran més propers a ella i s’establiran vincles emocionals que afavoreixen la seva fidelitat. L’objectiu final no és aconseguir una venta, sinó crear un sentiment al voltant marca i crear una relació estreta amb els usuaris.

 

Es fa un gran ús del storytelling, és a dir, relatar històries que solen incorporar diversos personatges i que tenen un inici, un nus i un desenllaç. Aquest contingut es publiquen en diferents formats i a distintes plataformes, afavorint la seva adaptació i difusió. Moltes vegades arriben a ser continguts virals, ajudant a la notorietat i el posicionament de la marca.

 

3 exemples de marques que fan ús del branded content:

  1. ING:

L’empresa va realitzar un curtmetratge per reforçar el seu missatge de marca i donar importància a les opinions dels seus clients. S’anomena “Al otro lado”, i relata una història creada a partir dels comentaris reals dels clients que van rebre a través de les xarxes socials. Aquest cas també va fomentar la interacció entre marca i client.

  1. Orange is the new Black

Per promocionar la sèrie la plataforma Netflix va col·laborar en un article publicat al New York Times que parlava sobre la importància d’adaptar el model de les presons americanes a les necessitats de les dones. Un contingut de valor i d’interès per als usuaris que també mostra la identitat de la marca.

  1. Bio alei

Les marques petites també poden fer ús del branded content. Bio Alei, marca de sabons artesanals, ofereix tallers de temes relacionats amb la salut, l’alimentació i l’estil de vida. S’ofereixen consells de valor per als clients i relacionats amb el cuidat de la pell, que és al que es dedica la marca.